ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

مهمترین نکات درمان ارتودنسی در فشار خون

پس به این نتیجه رسیدیم که میتوان از ارتودنسی برای افرادی که دارای فشار خون نیز هستند استفاده کرد.اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که باید پیش از هر اقدامی برای این افراد به چند نکته توجه کرد که شاید برای شما بسیار مفید و موثر باشد و بدون توجه به این نکات بیمار با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهد شد.

  • برای درمان ارتودنسی و فشار خون بالا رعایت موارد زیر الزامی است .
  • کاهش استرس مهم است.
  • برای به حداقل رسیدن استرس توصیه شده است که مدت وقت تعیین‌ شده کمتر از یک ساعت باشد.
  • حفظ سلامت پریودنتال و بهداشت دهانی خوب، آموزش دادن به بیمار در این زمینه و توصیه‌هایی خاص راجع به استفاده از وسایل کمک بهداشتی از عناصر اصلی مراقبت از بیماران مبتلا به ناراحتی قلبی-عروقی هستند.
  • بلوکرهای کانال کلسیم می‌توانند موجب هیپرپلازی لثه شوند که این علاوه بر تحریک ناشی از دستگاه ثابت است. براساس شرایط موجود بیمار را به پزشک معالج یا متخصص قلب و عروق خودش ارجاع دهید تا در صورت امکان درمانی جایگزین تجویز کند

استفاده از ارتودنسی در بیماران مبتلا به فشار خون

فشارخون بالا نشانه‌ای از یک بیماری خاص است و به جای خطای کمی بیانگر یک اختلال کیفی در عملکرد طبیعی بدن است. در نتیجه هر توضیحی درباره فشارخون دلخواه است. فشارخون بالا یک ریسک فاکتور مهم در بیماری های قلبی-عروقی است و علتی اساسی در بروز نارسایی کلیوی و سکته مغزی می باشد. فشارخون بیش از ۱۶۰/۹۵ mm Hg معمولاً در بزرگسالان به عنوان فشارخون بالا در نظر گرفته می‌شود. فشارخون بین ۱۴۰/۹۰ mm Hg و ۱۶۰/۹۵ mm Hg هم فشارخون مرزی است. درمان دندانپزشکی انتخابی برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا و کنترل نشده باید تا زمان تحت کنترل درآمدن فشارخون به تعویق بیفتد. هر چند برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا که فشارخون آنها به خوبی کنترل شده است درمان ارتودنسی و فشار خون بالا  هیچ منعی ندارد. طی درمان، متخصص ارتودنسی باید مراقب هر نوع کاهش سلامت لثه باشد چون داروهای مسدودکننده کانال کلسیم بخصوص نیفیدیپین با افزایش رشد لثه در ارتباطند. اقدامات خاصی باید انجام شود تا از هر نوع تحریک لثه اجتناب گردد و  متخصص ارتودنسی  قبل از شروع درمان باید در جریان ارزیابی پزشکان قرار گیرد.

درمان ارتودنسی در بیماران فشارخون

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی