ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

مشکلات ناشی از انحراف فک چیستند؟

گاهی برای افراد بسیار زیادی به این مشکل به وجود می آید که درگیر ناهنجاری های فکی میشوند ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که این انحرافات فکی چه مشکلاتی را به همراه دارد.پس در ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مهم و مفید است.

عوارض انحراف فک هم جسمی و هم عاطفی است. انحراف و جابجایی فک غذا خوردن تنفس خوابیدن و صحبت کردن را دشوار می کند و بیمار حتی هنگام بی حرکت بودن فک نیز ناراحت است. مشکلات ناشی از انحراف فک و جلو و عقب بودن فک در تمام بیماران یکسان نیست و به شدت انحراف بستگی دارد. با این حال به نظر می رسد سه مشکل زیر در میان بیماران دچار ناهنجاری فک مشترک است.

معرفی ناهنجاری انحراف فک

ناهنجاری فک (مال اکلوژن) اختلال بسیار شایعی  است که غالبا در فرآیندهای مهمی چون جویدن غذا یا گاززدن مشکل ایجاد می کنند و حتی گاها باعث می شوند که لب ها هنگام بسته بودن دهان روی هم قرار نگیرند. دندان ها را فقط می توان در چهارچوب استخوان های فک حرکت داد اگر فک پایین بیش از حد کوتاه باشد و پشت فک بالا قرار بگیرد متخصص ارتودنسی  معمولا نمی تواند صرفا این مشکل را با حرکت دادن دندان ها حل کند. انحراف های آناتومیک متععدی باعث درد و تنش در فک و عضلات گردن ودر نهایت درد مفصل فک سردرد و درد صورت می شوند. از عوارض انحراف فک میتوان به نامتناسب و نامتقارن شدن صورت اشاره کرد که زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد در این شرایط درمان ایده آل جراحی فک همراه ارتودنسی می باشد

جراحی اصلاحی انحراف فک همراه ارتودنسی

انواع مختلفی از جراحی فک

هدف از جراحی ارتوگناتیک حرکت دادن استخوان فک به سمت موقعیت صحیح و متعادل کردن وضعیت استخوانی است. نوع جراحی با توجه به کلاس انحراف فک تعیین می شود گاهی نیز لازم است که موقعیت هر دو فک بالا و پایین اصلاح شود. که انواع آنها عبارتند از:

  • جراحی اصلاحی فک بالا
  • جراحی اصلاحی فک پایین

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی