ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

براکت فلزی سنتی

استفاده از براکتهای فلزی سنتی

هر ابزاری که در دنیای امروز مورد استفاده قرار میگیرد دارای نمونه ای سنتی است.هر چند این نمونه سنتی دقیقا همین نمونه امروزی نیست اما بی شباهت هم به هم نیستند.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که نمونه سنتی این براکت ها چیستند.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

براکت های فلزی سنتی از جنس فولاد ضدزنگ هستند و گاهی همراه با تیتانیوم به کار می‌روند. براکت های فلزی رایج‌ترین نوع براکت ها هستند. دستگاههای ارتودنسی قدیمی شامل براکت های کوچکی می شوند که روی دندانها چسبانده می شوند و بندهایی روی دندانهای آسیا قرار می گیرد. گره‌های الاستیک (اورینگ) سیم را روی براکت های فلزی نگه می‌دارند. یکی از مزایای براکت های فلزی این است که اورینگ های رنگی به کودکان فرصت خودنمایی می‌دهند.

براکت های فلزی سنتی رایج‌ترین نوع براکت ها هستند

استفاده از براکتهای سرامیکی

براکتهای سرامیکی یا شفاف به عنوان جایگزینی برای براکت های فلزی سنتی به کار می‌روند چون بیشتر با رنگ طبیعی دندان‌ها مطابقت دارند یا ظاهر آنها کمتر جلب‌ توجه می‌کند. معمولاً این براکت ها از سرامیک یا مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند و به شیوه‌ای مشابه براکت های فلزی سنتی عمل می کنند. گره‌های الاستیک شفاف و گره‌های فلزی سفید برای استفاده همراه این براکت ها وجود دارد که تا حد ممکن به کمتر دیده شدن براکت های سفاف کمک می کند.

براکت های شفاف اصطکاک بیشتری دارند و نسبت به براکت های فلزی شکننده‌تر هستند. همین امر ممکن است درآوردن براکت های سرامیکی را در پایان دوره درمان ارتودنسی دشوارتر و قدری زمان بر کند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی