ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

درباره جراحی فک

سن مناسب جراحی فک چه سنی است؟

بسیاری از ما میدانیم که انجام جراحی های پزشکی دارای شرایط خاصی است.یکی از این شرایط داشتن سن است که متناسب با نوع و میزان بیماری توسط پزشک معالج تعیین میشود ما در این مطلب برای شما درباره برخی از شرایطی که جراحی فک باید داشته باشد صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بیماران ۱۸ تا ۴۵ ساله بهترین کاندید برای جراحی ارتوگناتیک هستند. جراحی فک بعد از ۱۸ سالگی انجام می شود زمانیکه به طور نرمال رشد فکین متوقف می گردد. جراحی فک به ندرت برای کودکان زیر ۱۸ سال صورت می گیرد. درمان آنها محدود به ارتودنسی و اصلاح رشد فکین است، مگر آنکه درمان  ارتودنسی به دلیل شدت ناهنجاری اسکلتال موثر نباشد. در سنین بالا وضعیت کلی سلامت بیمار نسبت به سن او در انجام جراحی فک از اهمیت بیشتری برخوردار است

جراحی فک چیست؟

یکی از معروف ترین جراحی ها در دنیای امروز ما را میتوان جراحی فک دانست مه علاوه بر یک جراحی برای زیبایی یک درمان برای برخی از مشکلات حرفی غذایی و روحی نیز میشود...ما در این مطلب برای شما میخواهیم درباره این موضوع و اینکه این جراحی را باید چگونه و با داشتن چه شرایطی انجام داد صحبت کنیم.پس ادامه این مطبی برای شما میتواند هیجان انگیز باشد.

جراحی ارتوگناتیک (واژه یونانی ارتو به معنای مستقیم و گناتوس به مفهوم فک است) یک جراحی یک فکی یا دو فکی به منظور جابجایی موقعیت فکین می باشد. توسط جراحی ارتوگناتیک روابط صحیح دندانی فکی و هارمونی صورتی ایجاد می گردد. هنگامی که فکین به جلو یا عقب، بالا یا پایین حرکت داده شده و یا چرخانده می شوند بافت نرم صورتی چانه، گونه ها، لبها و نوک بینی نیز به تناسب جابجا می گردند. بنابراین چنانچه فکین به درستی جابجا گردند یک هارمونی بین اجزاء صورت ایجاد شده و به نیمرخی زیبا می انجامد.

در گذشته تمامی مال اکلوژن های دندانی اسکلتی بدون در نظر گرفتن موقعیت فکین تنها با هدف کسب بهترین روابط دندانی ممکن، فقط با ارتودنسی درمان می شدند. این متد، ارتودنسی کاموفلاژ (ارتودنسی جبرانی) نامیده می شود. امروزه ترکیبی از درمان ارتودنسی و جراحی فک با عنوان روشی جایگزین و ایده آل برای بیمارانی که از مال اکلوژن های اسکلتی رنج می برند در دسترس می باشد.

جراحی جلو آوردن فک پایین در بیمار بالغ

ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی