ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

 ترمو وود را بشناسیم 

برای آشنایی با ترمو چوب در این مقاله با ما هماره باشید:

چوب دارای طبیعتی ناپایدار می باشد. . این ویژگی چوب ، باعث بروز مشکلاتی همچون خمیدگی ، پوسیدگی می شود و معماران و مهندسانی که از چوب در ساختمان ها استفاده می کنند به خاطر وجود این ویژگی رنج می برند . برای رفع این مشکل راه حلی ایجاد شده است که به آن اصلاح حرارتی می گویند . پس از اجرای این فرآیند بر روی چوب محصولی حاصل می شود که به آن ترموودیا چوب ترمو می گویند .انجام این پروسه بر روی چوب موجب می شود که چوب قابلیت استفاده در محیط های بیرونی را داشته باشد .

فرآیند ساخت ترموود

پیش از این گفته شد که چوب طی فرآیندی که به آن اصلاح حرارتی گفته می شود مقاوم تر و تبدیل به چوب ترمو می شود این اصلاح حرارتی با گرما و بخار صورت می پذیرد .این فرآیند باعث می شود که چوب در برابر نفوذ آب مقاوم شود و از خمیدگی چوب بر اثر رطوبت جلوگیری خواهد شد . در طی این فرآیند شکر های موجود در چوب به منابع غیر غذایی تبدیل شده و سبب می شود تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود ، در عین حال تغییر ایجاد شده در رنگ چوب باعث حفظ زیبایی آن میشود و امکان استفاده از آن را بعنوان چوب نما فراهم می آورد.

 

چوب ترمو
ترمووود

  • ۹۶/۱۱/۲۱
  • احمد خلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی